onsdag 1 april 2009

Om jag bara fick veta....

Tjoho! Såhär duktig e jag på att uppfölja saker, men jag ska försöka bättra mig. Jag har faktiskt en mycket bra förklaring till varför jag inte skriver så ofta, och det är för att vi inte har trådlöst internet i det här hemmet och att vi bara har ett internetuttag...så kan det vara!
Gud, vad jag är trött! I måndags gymmade jag å Lina som vanligt, jag körde på som jag aldrig har gjort förut, men det känns bra, trots att jag har mycket ont i kroppen efter detta. Igår hade jag ridning, vilket inte bättrade på min träningsvärk. Jag skakade i armarna i princip hela dan idag! Men träningsvärken är den bästa värken :P (Å, kom just på, imorron har vi beep-test, skit också!).
Jag har suttit i princip hela kvällen med ett jävla hemmaprov i geografi. Det är inte så jobbigt, men det tar sådan tid att sitta och skriva om allting! Jag kunde ha gjort så mycket annat på den här tiden, fast jag hann ju iofs vara med Tessie (som inte har hänt på evigheter), som hjälpte mig att söka info på internet, vilket jag suger på! ^^
Vad har hänt mer idag då? Jo, den senaste tiden har han som jag gillar, rent ut sagt dissat mig! Eller visst, han har kollat litegrann, men det är när jag har tagit initiativet! Jag börjar tro att han inte gillar mig längre...eller detb kanske han aldrig har gjort! Men jag kan ändå inte släppa allt som har hänt det senaste halvåret! Det finns så mycket som inte går att förklara på något annat sätt än att han skulle vara intresserad. Men tjejer är mycket bra på att överanalysera + att man aldrig vet vad killar känner eller hur de tänker överhuvudtaget...
Jag är i en ganska deppig period just nu, även om jag inte visar det utåt sett. Dels beror det på honom, men det mesta beror på att det inte händer ett skit i mitt liv just nu! Det känns som att man bara trampar vatten och att jag snart kommer att ge upp, för vad är meningen med livet egentligen?
Jag vill uppleva kärlek, varför är det aldrig min tur!? Alla runt omkring mig har pojkvänner hit och dit, men jag då? Det är här han spelar in... Om han inte hade börjat titta på mig, hade inte jag börjat gilla honom och då hade inte jag suttit här nu! Om han bara kunde sluta titta på mig, eller på något sätt förmedla att han inte är intresserad, då skulle jag kunna släppa honom, släppa allt! Men det går inte eftersom han tittar på mig!
Eller det var ju det... gör han det längre utan att jag tar initiativet? Har det blivit en vana att vi tittar på varandra för att det har pågått så länge nu? Jag har ingen aning längre! Jag vill bara veta hur han känner så att jag kan gå vidare i mitt liv! För det är så jävla orättvist om jag ska gå å vänta på något som aldrig kommer, det är bara slöseri med tid!
Just det, nu tappade jag tråden... ^^
I alla fall såg jag honom och hans kompisar i matsalen idag, hans flcikvän var inte med för en gång skull, men han ignorerade mig. Å istället tittade hans kompis på mig, jag fattar ingenting! Visst mötte vi varnadras blickar när vi skulle ha lektion, men det känns ändå inte som förut! Tessie sa i alla fall till mig idag att Emelie hade mött hans blick när hon tittade upp, vilket betyder att han måste ha tittat åt mitt håll eftersom de satt vid bordet framför oss! :) Har jag överanalyserat allt nu!? Jag vet inte, men jag såg i alla fall att han tittade upp mot mig, men att det satt någon i vägen för att han skulle se mig! XD
Det är helt sjukt! Men den lilla, lilla saken fick mig att må mycket, mycket bättre. Å från att ha varit ganska deppig idag steg mitt humör på topp! Asså, förstår ni, hur kan en människa påverka en så mycket! Det är läskigt!
Jag måste också erkänna att jag aldrig, aldrig har kännt så för en annan person förut! Är jag kär? Jag beter mig på ett sätt jag aldrig gjort om en kille förut... Jag kanske bara tror att jag är kär i honom!!! Jag kanske bara är kär i kärleken!? Jag komme inte att få reda på det förrens jag fått ett svar på hur han känner! Först då kan jag säga om jag är det eller inte! Men grejen är den, att jag tror att jag skulle kunna bli det om jag bara fick lära känna honom. Han verkar vara en helt underbar människa! Han är jordnära, vilket passar mig mycket bra, då jag är likadan... Jag kan väl säga att jag har kommit fram till den slutsatsen att jag är...förälskad!

Btw, lyssna på den här låten, den är sjuuukt bra! (säger jag som inte ens brukar gilla U2)
http://www.youtube.com/watch?v=EHt4LaBFENo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar