fredag 10 april 2009

Saken med separerade föräldrar...

Påskfirandet börjar redan idag för mig. Idag är vi hemma hos pappa, äter påskmiddag och så vidare med pappa (såklart), hans sambo Marie, också kallad Marre, Jessi, Danne (mina syskon), Kristin - Marres dotter och farmor och farfar. Pappa vill ju "fira med oss barn också, inte bara mamma".
Imorron blir det hemma, men mamma, mormor, Jessi och Danne och mammas kille Håkan. Då ska vi grilla XD
Och på söndag blir det hemma hos mamma igen, fast den gången är min kusin Linda med, med hennes kille Michael och deras dotter Jennifer. Och så min moster Anki förstås.
Ja, som ni ser så kommer jag att ha fullt upp hela helgen! Både kul och tråkigt...
En del av det roliga är att jag får vara med och laga mat! Inte för att jag inte får göra det annars, men det är mycket roligare när man får laga mer helgmat. Jag ska till exempel, imorron, laga en jättegod men enkel soppa, som Lina lärde mig förra helgen. Man har soppbasen Spicy Thai, som finns att köpa i vilken mataffär som helst. Sen kan man ha i i princip vad man vill, jag ska ha i Scampi, zucchini, purjolök, morötter och stjälkselleri. För att det ska bli lite mer av soppan, så kan man späda ut den med matlagningsgrädde eller rödmjölk. Det är hur enkelt som helst, men också hur gott som helst!
Nä, nu måste jag sluta och vara lite social med farmor och farfar!
Glad Påsk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar