torsdag 9 april 2009

Astrologize Me = Astrologera mig?

Ett av mina största intressen är astrologi - horoskop, spådom och så vidare. Det är sjå sjukt intressant och min hunger efter nya kunskaper inom området mättas aldrig! Själv är jag kräfta, och kan nästan allting om tecknet, men jag kan även mycket om andra tecken med, till exempel fisken, som ska vara kräftans "perfect match".
Tyvärr är det jättesvårt att hitta några bra sidor med horoskop, och då menar jag inte bara några få ord på en sajt, utan personliga horoskop, som ställs enbart för dig. Det är helt omöjligt att dela in jordens befolkning i tolv olika grupper, efter när man är född, och säga att precis samma sak ska hända för alla. Det går bara inte. Utan man måste vara mer specifik, ange födelsedata och så vidare, för att kunna få ett horoskop som är gjort efter dig. Så om jag var du skulle jag inte tro på de horoskopen jag läser i tidningen eller på internet, utan istället ta dem som goda råd. Men tro mig, det är svårt att inte lockas och tro att det som står i dags- och månadshoroskopen är sant.
Det jag vill ha sagt med det här är att jag är lite utav ett kontrollfreak när det gäller min framtid. Jag skulle verkligen vilja veta vad som kommer att hända inom min närmsta framtid, och då mest gällande kärlekslivet. I know, allt kommer tillbaka till mitt j*vla kärleksproblem hela tiden...Men det är verkligen det som tar mest plats i mitt liv just nu!
I alla fall har jag inte hittat någon bra sida med uttömmande (födelse-) horoskop. Jag vet inte hur många timmar jag har spenderat på internet, med att leta efter några bra sajter - men icke. Det jag har hittat är mest oseriösa, men om du har lust kan du ju kolla in dem för skojs skull: http://www.10x10.se/category.php?id=3 , http://www.astrologizeme.com/horoscopes.shtml och http://www.twice.se/horoskop.html...
Det närmsta jag har kommit att se min framtid, är när min kompis Totte har spått mig med sina taortkort. Många är säkert skeptiska till det, men mycket av det hon har sagt har varit sant. I alla läggningar får man veta dåtid, nutid och framtid, och jag kan säga att flera gånger har det hon sagt verkligen stämt överens med det som har hänt och det som är i nuet. Jag funderar på att själv köpa tarotkort, men jag är så dålig på att lägga de själv, fast jag antar att man lär sig. Det jag tycker är jobbigt är bara att det är så diffust hela tiden, man får aldrig veta exakt vad som kommer att hända, utan det är mer av goda råd där också. Eller att man får veta två möjliga utgångar. Men jag vill ha mer!
Det första jag ska göra när jag fyllt 18 (och det är ganska snart! XD) är att gå till en riktig spåkvinna! Det skulle vara så jäkla häftigt att få reda på en liten del av sin framtid, om inte, bara för att få reda på om det verkligen går att spå framtiden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar